Érdekességek Vietnámból (Második rész)

Sikerült kicsit hanyagolni a blogot, de most egy újabb csokor érdekességgel jelentkezem. Hétvégén pedig utazunk Kambodzsába, 8 napot fogunk ott tölteni, szóval a következő bejegyzés témája már adott is. Most viszont elsőként látogassunk el egy átlagos vietnámi fürdőszobába, mert ott is találunk érdekes / szokatlan dolgokat.

Nem tanulmányoztam még a vietnámi embereket ilyen mélyrehatóan, szóval nem tudom eldönteni, hogy a fülük lyuka ilyen pici, vagy valami egyéb oka van ennek, de egy itteni átlagos fülpucoló nálunk gyerekméretűnek számít (szerk.: mint kiderült ez tényleg gyerekméret! Csak elég bambák voltunk nem megtalálni a normálisat...). Csináltam egy fotót, ahol egymás mellé tettem egy magyar és egy vietnámi fülpucolót. Nehéz megítélni, hogy ez a méret jobb-e vagy az otthoni, de nekem tulajdonképp bejön az XXS.



Ha már a fürdőszobánál járunk, van itt még valami, ami viszont zseniális, és nem is értem Európában miért nem terjedt el. Van ugye otthon olyan használati tárgyunk, hogy WC kefe… Sajnos akármilyen fertőtlenítős vízbe tesszük, az attól még sz**os lesz, na.. Csak idő kérdése... Én nem is tudom van e gusztustalanabb dolog egy csöpögő wc kefénél. Erre van a helyieknek egy nagyon okos megoldása. Ez nem más, mint egy a WC tartályra kötött erősnyomású zuhanypisztoly. Egyszerű, de nagyszerű. Ráadásul a padló, illetve a wc csésze lemosására is jól jön, szóval tényleg nem tudom, otthon miért nem találták még fel ezt. Plusz bidéként is használható és nem utolsó sorban kényelmesebb is annál. Három az egyben.

Nem pont a fürdőszobához kapcsolódik, de ott találkoztam először a következő jelenséggel. Vietnámban rengeteg kisállat él a városokban is, mivel az éghajlat itt sokkal kedvezőbb nekik, ezért európai szemmel nézve úgy tűnhet hogy túl vannak szaporodva, de igazából ez itt teljesen normális. Egy hónapja láttam előszöt gekkót a fürdőszobámban. Azóta többször is, de a vietnámiakat kérdeztem erről, és ez is teljesen hétköznapi dolog errefelé. Mások kígyót is találtak már a lakásban, bár én azért arra nem szívesen kelnék fel reggel, hogy egy kígyó tekereg a nyakamon. De a gekkóval nincs bajom, pusztítja a hangyákat, pókokat, és még aranyos is, bár éjjelente fura hangokat ad ki néha.

Kis barátom az ajtófélfán

Ha már említettem kisállatokat, nem lehet szó nélkül elmenni amellett, hogy mennyi patkány és csótány mászkál az utcákon. Estefelé főleg sokkal bátrabban előmerészkednek a csatornákból, bokrokból. Ilyenkor van, hogy szabályosan kerülgetni kell őket. Eleinte kicsit undorodtam ettől, dehát a meleg, a tömeg, meg a szemét ideális környezetet nyújt ezeknek az állatoknak, szóval sokat tenni nem lehet ellenük, csak megszokni őket. Idővel azért ez sikerült nekem is.

Csomagolás... Hát ez egy elég negatív élmény. Iszonyat mennyiségű műanyag szemetet termelnek a városban szimplán azzal, hogy amit otthon egy szatyorba tennél, az itt simán bekerül 4-5 különböző méretű műanyag zacskóba. Értem én, hogy ők csak figyelmesek, és az áruházban nem akarják, hogy véletlenül kilyukadjon a tejes doboz, ezért rakják külön zacskóba, vagy hogy a palackos termékeket is külön kell csomagolni, meg a romlandót a nem romlandótól el kell különíteni, de ez kissé túlzás. Reggelente egy pékségbe szoktam járni, ha épp nincs időm reggelit készíteni. Itt az a szokás, hogy minden egyes pékárut külön zacskóba tesznek, majd az egészet még egy szatyorba. Amúgy van nálam hátizsák mindig, de fel se merül bennük a gondolat, hogy megkérdezzék, igénylek-e plusz fél kiló szemetet a reggeli mellé. Így legtöbbször nekem kell rászólni az eladóra, hogy nyugodtan rakjon mindent egy közös tasakba, és ne adjon feleslegesen ennyit. Legtöbbször elkerekedett szemekkel csodálkoznak rajtam, hogy milyen hülyeségeket kérek.. Kedves Vietnam, ezt érdemes lenne inkább Neked átgondolni. Nem mintha én lennék a környezet-tudatosság mintaképe, de azért ez nekem is sok.

Hát egyelőre zárom soraim, van még néhány feljegyzésem egy harmadik részhez is, de most irány Cambodia! Kicsit sajnálom, hogy a holdújévet (TET) nem fogom itt tölteni, mert hatalmas készülődés van a városban mindenhol, sokkal nagyobb ünnep ez itt, mint a karácsony. De azért a tengerpart sem lesz olyan rossz, bízzunk benne.