Egy harmincnapos szénhidrát-mentes diéta margójára

Egy kicsit elüt ugyan a blog témájától, de úgy gondoltam hasznos beszámolnom arról, hogy az elmúlt 1 hónapban tett kísérletünk arra, hogy vajon kibírjuk e a speciális étrendet és tudunk-e leadni néhány felesleges kilót, milyen eredménnyel zárult.

Először is szeretném leszögezni, hogy zéró szénhidráttal élni lehet ugyan, de rohadt unalmas! Olvastam pár érdekes blogot például egy két gyermekes anyukáról, aki zéró szénhidráttal él évek óta, de ezt egy kicsit extrémnek találtuk. Szóval a mi szénhidrát mentes diétánk inkább zéró közeli (ugyanis minimális szénhidrát bizony van minden zöldségben, de még a salátalevelekben is, azt meg hogy csak és kizárólag húst egyek, még én - aki egyébként húsimádó vagyok - sem tudnám sokáig élvezni)

Szóval miből is állt a diéta? Ettünk korlátlan mennyiségű húst és tojást (minden féle formában, a legzsírosabb csülöktől és bacontől a tengeri herkentyűkön át a csirkemellig), sajtokat, majonézt (! magam is meglepődtem, de a jó minőségű majonéz nem tartalmaz cukrot, csak rengeteg zsírt, de az rendben van ehhez a kúrához), és köret gyanánt különféle zöldségeket (ezek egyike sem nulla szénhidrát, de azért a legtöbb zöldség elég jó ilyen téren, pl. sárgarépa, zöldborsó, salátafélék, uborka, paradicsom, hagyma). Ha valami édességre vágytunk, ittunk kakaót és különféle ízesítésű joghurtokat, ezeket magunknak édesítettük cukor nélkül). Összegezve tehát amit NEM ettünk, azok a lisztből készült dolgok (kenyérfélék, tészták), rizs és krumpli, valamint semmi ami hozzáadott cukrot tartalmaz. Inni pedig vizet, cukormentes kávét, light kólát szabad.

A számok:
  • Időtartam: 30 nap
  • Eredmény: -6.8 kg (Jázminnál olyan 3.5, de ő azért kicsit kisebb is nálam)
  • Sikeresen teljesített napok a 30-ból: 28 (részletek lejjebb)
  • Sport: 18 alkalommal (de ez nem része a diétának, a reggeli úszásaim egyébként is megvannak)
Pozitív tapasztalatok:
  • ez a diéta végtelenül egyszerű, ha szereted a húst, egyáltalán nem fogod megerőltetni magad
  • az 1 hónap alatt egyszer sem éheztem, sőt többször is telezabáltuk magunkat olyan kedvencekkel mint csülök, steak, csirkeszárny, vagy oldalas... yummi
  • az 1 hónap alatt 2x csaltunk ha őszinte akarok lenni, mindkétszer vendégségbe voltunk hivatalosak és ott azért nehezebb ehhez igazítani a házigazdákat (de a csalás tulajdonképp kimerült sörözésben) de az nagyban nem befolyásolt semmit
  • találtunk a környéken egy csomó megbízható árust, akik friss és nagyon jó minőségű húst árulnak (ok, ez itt Vietnamban nagy szó)
  • és a legjobb: valahányszor teleettem magam, a gyomrom sosem érezte rosszul magát, nem volt meg az a “felállni is alig bírok a székből” érzés
Negatív tapasztalatok:
  • fáradékonyabb voltam, mint korábban (de tulajdonképp ezt nemes egyszerűséggel több alvással orvosoltam)
  • a cégnél minden pénteken ingyen pizza és ingyen sör van, amit kicsit nehéz volt megállni
Pénteken zártuk az 1 hónapot, a hétvégén ettünk mindenfélét, de könnyen megszületett a döntés, hogy mától kezdünk még 1 hónapot. Azt kell mondjam, sokkal jobban csípem a steaket és a csülköt, mint amennyire hiányzott a sushi vagy a sültkrumpli.